Actueel
-
1 februari 2020
Verenigingsdag 11 maart 2020
Lees meer… -
1 februari 2020
Agenda regiobijeenkomsten 2019-2020
Lees meer… -
1 februari 2020
Visitatiestudiedag
Lees meer… -
10 september 2019
Toekomstperspectief voor thuiszitters of bijna-thuiszitters
Lees meer… -
9 september 2019
BPS Academie aanbod 2019-2020
Lees meer…
Tutorschap: de ideale begeleiding van een hb-leerling | vo
Type aanbod
Datum en tijd
School/organisatie
Contactpersoon
Thema
Zorg en begeleiding | Cultuur(verandering)
Onderwerpen
- Tutorschap
- Tutor
- Ouderbetrokkenheid
- Rondetafelgesprek
- Individuele begeleiding
Beschrijving
Het Stella Maris College biedt al enkele jaren individuele begeleiding aan hoogbegaafde leerlingen in de vorm van tutorschap. Elke leerling waarvan vermoedens van hoogbegaafdheid bestaan of waarvan de test hoogbegaafdheid uitwijst, krijgt een tutor aangewezen. De tutor is het vaste aanspreekpunt voor kind, ouders, mentor en vakdocent. Hij/zij voert maandelijks een gesprek met de leerling, houdt contact met ouders en zorgt voor de nodige onderwijsaanpassingen in overleg met het team. De tutoren van het Stella Maris College worden regelmatig geschoold en houden intervisie met elkaar.
Tijdens deze bijeenkomst worden alle inhoudelijke en organisatorische kenmerken van het tutorschap besproken. Met de deelnemers wordt het gesprek aangegaan over voor- en nadelen van deze individuele begeleiding en worden aandachtspunten bij invoering van het tutorschap gesignaleerd.
Wat levert het op
Deelnemers hebben een goed beeld van de inhoud en organisatie van succesvol tutorschap en weten waar ze rekening mee moeten houden bij het invoeren van deze begeleidingsvorm.
Doelgroep en eisen
Mentoren, coördinatoren, schoolleiders van scholen die (willen gaan) werken met tutorschap.
Omvang
Eén sessie van 2,5 uurKosten
Aantal deelnemers
Datum
Locatie
Aanmelden