Actueel
-
1 februari 2020
Verenigingsdag 11 maart 2020
Lees meer… -
1 februari 2020
Agenda regiobijeenkomsten 2019-2020
Lees meer… -
1 februari 2020
Visitatiestudiedag
Lees meer… -
10 september 2019
Toekomstperspectief voor thuiszitters of bijna-thuiszitters
Lees meer… -
9 september 2019
BPS Academie aanbod 2019-2020
Lees meer…
POP-training | vo
Type aanbod
Datum en tijd
School/organisatie
Contactpersoon
Thema
Zorg en begeleiding
Onderwerpen
- Informatie over hoogbegaafdheid en onderpresteren
- Selectie van (hoog)begaafde onderpresteerders
- Gesprekstechnieken
- Het POP-traject voor leerlingen
- Veel praktische informatie en materiaal om met leerlingen in gesprek te komen en te blijven
- Ouders betrekken bij het proces van verandering dat hun kinderen door de POP-training doormaken
- Intervisie
Beschrijving
De POP-training leert de deelnemers leerlingen uit de onderbouw weer voor school te motiveren.
Onderpresteren is geen onwil maar onmacht.
Hoe zet je leerlingen aan tot zelfreflectie en hoe krijg je het voor elkaar dat een leerling zelf de verantwoordelijkheid neemt voor het schoolse leren?
De POP-training kan leerlingen individueel of in kleine groepjes worden aangeboden.
Wat levert het op
Na deze training kan een mentor of leerlingbegeleider een onderpresterende (hoog)begaafde leerling begrijpen, aanzetten tot zelfreflectie en weer in beweging krijgen.
Doelgroep en eisen
Leerlingbegeleiders of mentoren voortgezet onderwijs (onderbouw) die in de gelegenheid zijn om een leerling in een POP-traject te begeleiden (± 8 bijeenkomsten).
Omvang
4x 3,5 uur training, 16 uur studietijd en gesprekken voeren met leerlingenKosten
Aantal deelnemers
9-16 deelnemers met twee begeleiders
Datum
Locatie
Aanmelden