Actueel
-
1 februari 2020
Verenigingsdag 11 maart 2020
Lees meer… -
1 februari 2020
Agenda regiobijeenkomsten 2019-2020
Lees meer… -
1 februari 2020
Visitatiestudiedag
Lees meer… -
10 september 2019
Toekomstperspectief voor thuiszitters of bijna-thuiszitters
Lees meer… -
9 september 2019
BPS Academie aanbod 2019-2020
Lees meer…
POP Introductie: (Hoog)begaafdheid en Onderpresteren | vo
Type aanbod
Datum en tijd
School/organisatie
Contactpersoon
Thema
Begeleiding (waaronder ouderbetrokkenheid, ondersteuning onderpresteerders, sociaal-emotionele weerbaarheid)
Onderwerpen
Hoogbegaafdheid en onderpresteren, contact met leerlingen, herkennen onderpresteerders, werken met materialen, luistervaardigheden, groei, motivatie
Beschrijving
Deze workshop:
- leert je (hoog)begaafde onderpresteerders te herkennen;
- geeft je handvatten om een motiverend [stimulerend en in beweging brengend] contact aan te gaan met de leerling;
- geeft je nieuwe inzichten voor je dagelijkse lespraktijk;
- laat je nog tijdens de cursus oefenen met leerlingen;
- biedt praktische materialen om mee aan de slag te gaan;
- update je kennis vanuit de laatste wetenschappelijke inzichten.
Op de cursusdagen:
- bespreek je casuïstiek uit de dagelijkse lespraktijk;
- oefen je met het werken met materialen;
- leer je op natuurlijke wijze écht contact te maken met de leerling;
- oefen je je luistervaardigheden;
- inspireer je elkaar door je ervaringen te delen;
- doe je kennis op over hoogbegaafdheid en onderpresteren;
- ontdek je welke footprint jij achter kunt laten in het leven van een leerling.
De POP Introductie voor docenten wordt gegeven door een vo-docent/leer-en gedragsspecialist en een psycholoog.
Wat levert het op
De POP Introductie ( laat je vanuit jezelf op een ontspannen manier contact maken met de (hoog)begaafde onderpresterende leerling. Dit contact vormt de aanzet tot intrinsieke motivatie en het zelfstandig in beweging komen van de leerling.
Na de training:
- heb je in de praktijk geoefend met het maken van een motiverend contact met leerlingen;
- herken je sneller (hoog)begaafde onderpresteerders;
- zijn je luistervaardigheden verbeterd;
- heb je de beschikking over verschillende materialen om te gebruiken tijdens gesprekken met (alle) leerlingen;
- ben je gegroeid als mens en professional;
- weet je welke footprint jij achter wilt laten bij je leerlingen
De POP Introductie kan gezien worden als een opstap voor de verkorte POP training voor docenten. De POP-training duurt dan 3 x 3,5 uur in plaats van 4 x 3,5 uur.
Doelgroep en eisen
Docenten (vo), mentoren, leerlingbegeleiders, decanen, talentcoaches, teamleiders
Omvang
2 x 2,5 uur contacttijd, 10 – 15 uur studietijd (hieronder valt het voeren van contact maken met leerlingen)Kosten
Aantal deelnemers
Datum
Locatie
Aanmelden