Actueel
-
1 februari 2020
Verenigingsdag 11 maart 2020
Lees meer… -
1 februari 2020
Agenda regiobijeenkomsten 2019-2020
Lees meer… -
1 februari 2020
Visitatiestudiedag
Lees meer… -
10 september 2019
Toekomstperspectief voor thuiszitters of bijna-thuiszitters
Lees meer… -
9 september 2019
BPS Academie aanbod 2019-2020
Lees meer…
Leervaardigheden, een workshop | vo
Type aanbod
Datum en tijd
School/organisatie
Contactpersoon
Thema
Onderwijs en leren
Onderwerpen
Leervaardigheden, cognitieve vaardigheden, metacognitieve vaardigheden, affectieve vaardigheden, motivatie, onderpresteren.
Beschrijving
Aandacht voor wat hoogbegaafde leerlingen wel en niet kunnen. Veel hoogbegaafde kinderen leren niet leren, omdat ze het niet nodig hebben. Toch komt er vrijwel altijd een moment dat ook zij moeten studeren. Maar…….. hoe doe je dat? Het leervaardighedenspel is ontworpen om er in korte tijd achter te komen welke leervaardigheden wel goed ontwikkeld zijn bij een leerling en welke leervaardigheden versterkt zouden moeten worden. Als vervolg daarop wordt een aantal mogelijkheden aangereikt om deze leervaardigheden te trainen. In de workshop krijgt u achtergrondinformatie over leervaardigheden en speelt u het Leervaardighedenspel.
Wat levert het op
Deelnemers weten hoe zij leerlingen kunnen helpen om hun leervaardigheden te verbeteren.
Doelgroep en eisen
Docenten, begeleiders, mentoren.
Omvang
2 klokuren zonder voor- en nawerkKosten
Aantal deelnemers
Datum
Locatie
Aanmelden